Alla inlägg under augusti 2013

Av Lasse Taube - 26 augusti 2013 22:53

Varning för starka bilder.


[/ff]

Av Lasse Taube - 25 augusti 2013 21:09

Satirtecknarna firar lille julafton.
(Via cagle.com)

Av Lasse Taube - 24 augusti 2013 23:40

Jag var där - utanför Våranses på Vegagatan....]

Av Lasse Taube - 23 augusti 2013 13:04

God morgon!
Jag vill med en gång säga att jag inte "är ute med håven"' men av två skäl vill jag ändå
säga några ord om min egen situation.
Det första är rent praktiskt med tanke på "möten i Linné."
- Jag har inte drabbats av en stroke eller något liknande.
Mitt sneda ansikte och svårigheterna att tala, beror på en ansiktsförlamning.
Orsaken är preliminärt en nervinflammation vid höger öra.
Orsaken till detta är okänd.
Det andra skälet till att jag tar upp detta "personliga spörsmål" är att jag ånyo
haft lyckan att få uppleva att svensk sjukvård kan vara både snabb och
effektiv när man anser det vara risk för "något riktigt allvarligt".
För mig tog det totalt två och en halv timme från det jag ringde till
sjukvårsupplysningen tills Gunilla och jag stod utanför Sahlgrenska
och väntade på vagnen hem.
På denna relativt korta tid hade jag körts upp till akuten i ambulans,
genomgått en rejäl undersökning inklusive blodtester,
en minutiös undersökning av två neurologer och fått en diagnos
plus en remiss till öron- näsa- hals som jag skall besöka i eftermiddag.
Visst finns det problem inom svensk sjukvård, men.....
PS Nej det finns inga hinder pga det inträffade för oss att åka till
Spanien i början av september DS
Mvh från en tacksam....
PS Räknar med att köra webben som vanligt
från och med söndag.... DS




Av Lasse Taube - 21 augusti 2013 23:38

1958-59 hade vi en teatergrupp på Kyrkbyns ungdomsgård, Hisingen.

Eftersom där inte fanns någon scen, blev det Jättestens

ungdomsgård som blev hemmascen.

I föreställningen medverkade bland andra Denny Ståhlberg

Roger Englund, unge herr Lorentzon, Florence och Sigge, René,

Janne, Trion Uno, Lasse och Johnny, Hillan, den dåtida "Damorkestern"

samt vår ledare Gunnar och många vars namn jag glömt

efter 55 år.....

Av Lasse Taube - 21 augusti 2013 00:53

Warszawapaktens invasion av Tjeckoslovakien 1968 inträffade
natten mellan 20 och 21 augusti 1968.
Det var då Sovjet, Östtyskland, Ungern och Polen invaderade
Tjeckoslovakien för att bromsa Alexander Dub?eks politiska
liberaliseringsreformer.

(Källor bild Radio Prag, text Wikipedia

Ovido - Quiz & Flashcards