Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Hälsning från webbred....

Av Lasse Taube - 23 augusti 2013 13:04

God morgon!
Jag vill med en gång säga att jag inte "är ute med håven"' men av två skäl vill jag ändå
säga några ord om min egen situation.
Det första är rent praktiskt med tanke på "möten i Linné."
- Jag har inte drabbats av en stroke eller något liknande.
Mitt sneda ansikte och svårigheterna att tala, beror på en ansiktsförlamning.
Orsaken är preliminärt en nervinflammation vid höger öra.
Orsaken till detta är okänd.
Det andra skälet till att jag tar upp detta "personliga spörsmål" är att jag ånyo
haft lyckan att få uppleva att svensk sjukvård kan vara både snabb och
effektiv när man anser det vara risk för "något riktigt allvarligt".
För mig tog det totalt två och en halv timme från det jag ringde till
sjukvårsupplysningen tills Gunilla och jag stod utanför Sahlgrenska
och väntade på vagnen hem.
På denna relativt korta tid hade jag körts upp till akuten i ambulans,
genomgått en rejäl undersökning inklusive blodtester,
en minutiös undersökning av två neurologer och fått en diagnos
plus en remiss till öron- näsa- hals som jag skall besöka i eftermiddag.
Visst finns det problem inom svensk sjukvård, men.....
PS Nej det finns inga hinder pga det inträffade för oss att åka till
Spanien i början av september DS
Mvh från en tacksam....
PS Räknar med att köra webben som vanligt
från och med söndag.... DS




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lasse Taube - 13 maj 2014 22:17

Assignment 2: Applying the UN blueprint for development to one hypothetical case When the armed struggle to overthrow the government of the west African state of Niger failed, the rebels created their own Islamic State of Southern Sahara in the nort...

Av Lasse Taube - 4 april 2014 20:10

Foto: Bilden på Lalla - Mickey Billberg I övrigt undertecknad..... ...

Av Lasse Taube - 30 mars 2014 20:31

Ronald Giles was born, next door to a pub at the Angel Islington, London, England on September 29th 1916 He was christened Ronald but soon had a nickname of Karlo, from some uncharitable friends, because of his likeness to horror film actor Boris...

Av Lasse Taube - 30 mars 2014 18:29

...... firade jag med en promenad i Slottsskogen...... ...

Av Lasse Taube - 27 mars 2014 22:33

........ sänker sig över jorden......

Ovido - Quiz & Flashcards